פארסה: האירופים ביטלו אירוע עקב השתתפות השר בן גביר

אליהו גרין No Comments on פארסה: האירופים ביטלו אירוע עקב השתתפות השר בן גביר

האיחוד האירופי הודיע על ביטול קבלת הפנים ב"יום אירופה" בשל שותפות השר בן גביר באירוע .פולין והונגריה התנגדו לבטל את הזמנת בן גביר ונציגיהן טענו כי זכותה של ישראל לבחור נציג לאירוע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לדברים ואמר: "חבל שהאיחוד האירופי שמתיימר לייצג את ערכי הדמוקרטיה נוהג בסתימת פיות. ידידי אמת יודעים גם לשמוע ביקורת"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האיחוד האירופי הודיע היום (שני) על ביטול קבלת הפנים ב"יום אירופה" בשל ההחלטה של הממשלה לשלוח את השר בן גביר כנציג המדינה באירוע. בהצהרה שפרסמה משלחת האיחוד האירופי למדינת ישראל נכתב על ביטול הכינוס הדיפלומטי: "משלחת האיחוד האירופי לישראל מצפה לחגוג את יום אירופה ב-9 במאי, כמדי שנה, אולם למרבה הצער, השנה החלטנו לבטל את קבלת הפנים הדיפלומטית".

"איננו רוצים להציע במה למי שדעותיו סותרות את ערכי האיחוד האירופי", הסבירו במשלחת האיחוד. "עם זאת, אירוע התרבות של יום אירופה לציבור הישראלי יתקיים כדי לחגוג עם חברינו ושותפינו בישראל את מערכת היחסים הדו-צדדית החזקה והבונה". יחד עם זאת, פולין והונגריה התנגדו לבטל את הזמנת בן גביר במהלך דיון השגרירים היום. נציגי שתי המדינות טענו כי זכותה של ישראל לבחור נציג לאירוע.

השר בן גביר הגיב על החלטת האיחוד האירופי: "חבל שהאיחוד האירופי שמתיימר לייצג את ערכי הדמוקרטיה והרב-תרבותיות, נוהג בסתימת פיות לא דיפלומטית. זהו כבוד וזכות עבורי לייצג את ממשלת ישראל, את חיילי צה"ל הגיבורים ועם ישראל בכל פורום, ידידים יודעים להשמיע גם דברי ביקורת וידידי אמת יודעים גם לשמוע כזאת".



0 תגובות